söndag 7 februari 2016

Tredje dagen i Säfsen

Söndag 7/2 

Idag ska jag få prova massage på Säfsens vildmarksspa. Känns som ett perfekt avslut på vår Säfsenvistelse! Jag väljer att prova "rygg, axlar och nackmassage"- ska bearbeta problemområden och stärka blodcirkulationen i stressutsatta zoner. Låter som något för mig med andra ord! Jag möts av en vänlig man som bryter på tyska. Massagerummet är vackert inrett med ljus, rosor och orkidéer! Det är en riktig "feel good massage". Inte så hårda nypor som jag kanske behövt men oerhört behagligt och avkopplande! 













 Det visar sig att massören har sitt ursprung i Kroatien men bott många år i Tyskland innan han var på semester i Säfsen och förälskade sig i stället! Sedan fyra år är han bosatt här och pratade så gott om Säfsen och då framförallt sommartid! 

Jag måste säga att han gjorde mig riktigt sugen och nyfiken på att testa Säfsen även på sommaren! Det var en pratsam massör och för att jag riktigt ska kunna slappna av behöver jag tystnad! Får trots det bra betyg tack vare den vänliga och avkopplande atmosfären! 








Väl hemma i stugan igen var familjen redo att sätta sig i bilen för hemfärd! Vi tog farväl av stugan och konstaterade att det inte fanns något alls vi saknat här! En helt perfekt stuga, mycket trevlig, trivsam, välplanerad och genomtänkt! Här vill jag gärna bo igen, känner att vi kommer att sakna denna pärla! Till Säfsen återkommer vi gärna för såväl ny skidsemester som sommarsemester! 

Kortspel före avfärd!

Vi pratade i bilen hem om vad som varit bra/ mindre bra och om våra upplevelser uppfyllt våra förväntningar! Alla var överens om att våra förväntningar uppfyllts med råge! Vi visste visserligen inte mycket om Säfsen innan och hade förmodligen aldrig hamnat här om vi inte fått förmånen att bli testfamilj! Men vi hade inga vidare förväntningar på själva skidåkningen! Vi blev dock glatt överraskade! 

Säfsen erbjuder en mycket varierande skidåkning! Passar för såväl nybörjaren som de mer erfarna, här finns något för alla! Ett stort plus var även att liftköer inte existerade! Barnens favoritaktivitet var inte helt otippat Snowcamp! Men även badtunnan och mini-skoter kom högt upp på listan! Alla var överens om att boendet var i toppklass! Enda som vi i så fall kunde klaga på var att det inte var ski-in-ski out. Vi var tvungna att ta bilen till backen! Vi vuxna tyckte att all personal vi mötte var otroligt tillmötesgående och serviceinriktad! Från skiduthyrningen, liftvakter, restaurangpersonal, massör till Snowcampunstruktörer och de som hade hand om olika barnaktiviteter! Alla gjorde verkligen sitt allra bästa för att få oss att trivas! 

Vi rekommenderar varmt alla att skidsemestra i Säfsen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar